Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Binární slitiny s eutektoidní mikrostrukturou
Skopalová, Simona ; Pouchlý, Václav (oponent) ; Jan, Vít (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vyhledáním vhodných binárních systémů tvořených technicky významnými kovy, ve kterých dochází k eutektoidnímu rozpadu. Tento rozpad vznikající struktury si práce klade za cíl popsat a zdokumentovat. V úvodní teoretické části je popsán obecný aparát pro popis fázového složení binárních systémů, na který navazuje popis vybraných technicky významných kovů, mezi které se řadí železo, titan a mangan. Následuje experimentální část zabývající se výrobou slitin, přípravou metalografických vzorků a popisem vzniklé mikrostruktury.
NIM a matematika
NĚMCOVÁ, Věra
Diplomová práce se zabývá kombinatorickou hrou NIM. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Část teoretická se nejprve věnuje Sprague-Grundyově funkci (která představuje obecný úvod do teorie her) a analýze několika tzv. "substaction games" (her s odebíráním objektů). Pak následuje samotný NIM: pravidla hry, různé možnosti analýzy, vlastnosti, historie, jeho různé varianty a především nalezení vítězné strategie. U vítězné strategie je nezbytné soustředit se také znalost binární soustavy a NIM-součtu. Praktická část následně obsahuje rozbor několika odehraných her s žáky a snaží se zjistit, zda jsou schopni intuitivně objevit některé části vítězné strategie.
Binární slitiny s eutektoidní mikrostrukturou
Skopalová, Simona ; Pouchlý, Václav (oponent) ; Jan, Vít (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vyhledáním vhodných binárních systémů tvořených technicky významnými kovy, ve kterých dochází k eutektoidnímu rozpadu. Tento rozpad vznikající struktury si práce klade za cíl popsat a zdokumentovat. V úvodní teoretické části je popsán obecný aparát pro popis fázového složení binárních systémů, na který navazuje popis vybraných technicky významných kovů, mezi které se řadí železo, titan a mangan. Následuje experimentální část zabývající se výrobou slitin, přípravou metalografických vzorků a popisem vzniklé mikrostruktury.
Representation of special classes of combinatorial objects
Scholleová, Barbora ; Nešetřil, Jaroslav (vedoucí práce) ; Loebl, Martin (oponent)
V této práci se pokoušíme propojit poznatky ze dvou oblastí teorie grafů. Nejprve uvádíme základní pojmy týkající se homomorfismů grafů. Text směřuje k defi- nici nahrazovací operace užitím vhodného nahrazovacího grafu. Dále popisujeme vlastnosti stromové hloubky, jedné z význačných charakteristik každého grafu. Posléze se zabýváme reprezentacemi kategorií v kategorii Graph všech konečných grafů a Graphk všech konečných grafů se stromovou hloubkou nejvýše k.
Aktivity pro další rozvoj matematicky nadaného žáka na I stupni
Reslová, Eliška ; Kloboučková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Macháčková, Jana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku týkající se možnosti rozvoje matematicky nadaného žáka na 1. stupni základní školy. V teoretické části diplomové práce jsou shrnuty a vysvětleny základní pojmy týkajících se vzdělávání nadaných žáků v České republice. Další část patří motivaci, motivačním procesům a nejčastěji využívaným matematickým soutěžím v rámci vzdělávání v České republice. Základem praktické části diplomové práce je soubor nestandardních matematických úloh a problémů, jehož cílem je aktivizovat kognitivní rozvoj nadaného žáka. Součástí praktické části diplomové práce je protokol o experimentu a rozbor jednotlivých úloh a aktivit pro nadané žáky. Hlavním cílem mé diplomové práce je vyzdvihnout význam rozvoje nadaných žáků a sestavení obohacujících úloh pro nadané žáky do hodin matematiky. KLÍČOVÁ SLOVA Nadání, modely nadání, motivace, poznávací proces, nestandardní úlohy, aktivita.
Prostředí Biland ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ
Vybíralová, Tereza ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o didaktickém matematickém prostředí Biland. Teoretická část práce nejprve vymezuje dvě protipólní pojetí výuky, transmisivní a konstruktivistické, a posléze je porovnává. Dále se v rámci konstruktivistického stylu se zaměřuje na Hejného metodu výuky matematiky a definuje dva základní pilíře této koncepce. Prvním z nich je osobnost učitele, druhým pilířem je obsah, jež je žákům zprostředkováván skrze matematická didaktická prostředí. Práce představuje prostředí Biland, popisuje, na jakém matematickém základě je postaveno, a ukazuje tak, proč má své místo ve výuce matematiky. Odpovídá na otázku, v čem je prospěšná výuka různých číselných soustav v matematice, a proto také nabízí pohled na historický vývoj číselných soustav. Kromě toho práce mapuje jednotlivé úlohy pro druhý a třetí ročník v učebnicích matematiky Hejný a kol. od nakladatelství FRAUS. Stěžejním cílem empirické části je představit přípravu a realizaci konstruktivistického zavedení prostředí Biland, jež bylo uskutečněno ve dvou experimentech a zaznamenáno do protokolů. Po realizaci proběhla analýza jednotlivých protokolů, která pomohla porozumět problematice prostředí Biland. Jako další cíl si práce stanovuje analýzu žákovských řešení v pracovních listech, jež byly žákům v návaznosti na experimenty...
Representation of special classes of combinatorial objects
Scholleová, Barbora ; Nešetřil, Jaroslav (vedoucí práce) ; Loebl, Martin (oponent)
V této práci se pokoušíme propojit poznatky ze dvou oblastí teorie grafů. Nejprve uvádíme základní pojmy týkající se homomorfismů grafů. Text směřuje k defi- nici nahrazovací operace užitím vhodného nahrazovacího grafu. Dále popisujeme vlastnosti stromové hloubky, jedné z význačných charakteristik každého grafu. Posléze se zabýváme reprezentacemi kategorií v kategorii Graph všech konečných grafů a Graphk všech konečných grafů se stromovou hloubkou nejvýše k.
Interaktivní výuka pozičních soustav na ZŠ
DVOROŽŇÁK, Marek
Tato diplomová práce se zabývá výukou pozičních soustav na základní škole pomocí vytvořené počítačové aplikace. V teoretické části této práce je, mimo jiné, rozebráno několik důvodů, proč je vhodné vyučovat i nedesítkové soustavy. Hlavní část diplomové práce se zabývá vytvořenou počítačovou aplikací, která obsahuje interaktivní výuku dvojkové soustavy a vytvořeným počítačovým modelem počítadla. Tyto aplikace jsou přístupné i z internetu. Výsledky experimentálního vyučování, které proběhlo na dvou základních školách, jsou v této diplomové práci rovněž obsaženy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.